NASLOVNA » Lazar. 12

Lazar. 12

Odgovori na forumu

Gledanje 1 članaka - 1 do 12 (od 12 ukupno)
  • Autor
    Poruke
  • #2581
    Lazar. 12
    Učesnik

      Dragi brate u Hristu,

      poznavanje naše vere sprečava nas da se sablaznimo ili dozvolimo da sablazan dođe od nekog, („A koji sablazni jednoga od ovih malih koji vjeruju u mene, bolje bi mu bilo da se objesi kamen vodenički o vrat njegov, i da potone u dubinu morsku.“ – Mat.,18,6), tako da su pomenuti muslimani u pokušaju da te sablazne i da se narugaju tvojoj (našoj, pravoslavnoj) veri (jer ne poznaju sopstvenu veru, a sude o tuđoj),  izrekli o sebi ko su, šta su i kakvi su.

      Konkretno, na Svetoj Gori, u ruskom manastiru  Sv. Pantelejmona, među ostalim moštima nalazi se i glava svetiteljeva, koju je ruskoj bratiji poklonio Sv. Sava Srbski i tu glavu sam celivao, kao i druge mošti.

      Da li je snimak podvala? O tome ne treba brinuti, jer ako je snimak autentičan,  jednostavno za nas to predstavlja normalni čin poštovanja svetih moštiju, a ako li nije, zašto bi iko razmišljao o nekim glupim avgustima koji pokušavaju da prave predstavu.

      S druge strane, niko od pravoslavnih vernika ne analizira dešavanja tokom muslimanskog hadžiluka u Meki, niti se izruguje njihovim verovanjima. To ostavljamo njima samima.

      Hristos posredi nas,

      Ranđel Mihajlović

      Da razumijem, i jos uvijek mnogo radim na tome da naucim sto vise o svojoj vjeri. Ali iskren prema sebi i vama, moram priznati na zalost da je meni to malo cudno sto rade, i meni je toliko koliko to i prihvatljivo, ali mislim da ce takvi snimci i postupci da sablazne nehriscane a muslimane jos vise da udalje od vjere. Jer tu jedan svestenik nosi ljudsku lobanju a drugi je celivaju, i prizor jeste malo cudan. Oprostite molim vas, nije mi zelja da nekoga uvrijedim ali to je moj neki stav i rado bih saslusao i druge

      #2304
      Lazar. 12
      Učesnik

        Zaista se izvinjavam što ovoliko postavljam pitanja ali želim da znam neke stvari.

        Na proizvodima koji su posni i na njih čak piše da je posno – kada pogledam u sastojke vidim da sadrži ulje , da li je to ipak posno na vodi ili nije ?

         

        Pomozi Bog dragi brate. Evo da i ja dadnem neki odgovor u nadi da ti bude na korist i da sirimo Jevandjelje. Post je vrijeme kada se posebno i vise jos nego inace priprrmamo za Božić, za taj radosno dan kad nam se rodio Spasitelj i izbavio nas od smrti. Svrha posta je da odagnamo misli sto vise od ovozemaljskih stvari i budemo sto bliže Bogu. Treba vise paznje da obratimo na tu sustinu posta, a ne na formu. Mnogi ljudi se u vrijeme posta jos vise opterećuju hranom i ovozemaljskim i samo misle sta ce jesti sta je posno. A sta nije. I tako zaokupiraju misli sa tim gubeći sustinu. Post je naš poklon Bogu. Zahtjevniji post je ljepsi poklon. To je Zahtjevniji to je ljepsi. Sto je bolji post to je ljepsi poklon. Ka idemo nekome u goste, mi mu spremimo neki poklon fin. A kakav tek moramo Bogu našemu domaćinu u večnosti. Držimo se sustine posta. Trrba isto tako da se odreknemo, to je isto smisao. Odrecimo se npr i cigareta i telefona, društvenih mreža, svega cemu robujemo. Budimo svetlost svijetu. Svako dobro u Hristu našem Bogu

        Broj korisnika koji su zahvalili autoru: 1
        #2113
        Lazar. 12
        Učesnik

          Pomaže Bog

          Ima jedna stvar koja me jako zbunjuje, iako mi je Pravoslavna vera itekako logična, ne shvatam sam početak vremena i sve vezano za svet pre potopa.

          Adam i Eva su bili prvi ljudi, posle pada u greh bivali su izgnani iz raja na zemlju, imali su sinove Kajna i Avelja, Avelj biva ubije a Kajn progonjen u šumu, zatim piše da je Kajn imao sina, ali sa kim?

          Ako su Adam i Eva bili prvi ljudi i ako su njihovi sinovi bili prvi sinovi čovečji kako je Kajn mogao da pronađu ženu sa kojom bih dobio sina.

          Inače kako se ljudska vrsta ponovo razmnožila posle potopa kada je samo Nojeva porodica preživela potop a on je imao samo tri sina, gde su Nojevi sinovi pronašli žene kada su oni jedini preživeli potop.

          Da li su Adam i Eva bili jedini ljudi u raju pre progona na zemlju ili je bilo tamo mnogo ljudi koje je Bog isterao iz rajskog vrta zbog greha Adama i Eve?

          Pomoz Bog. Evo da se umijesam malo, nadam se u korist tebi. Pravoslavna vjera je vjera u jedinoga bez grijeha, u Onoga na kome su se ostvarila mnoga prorocanstva, u onoga koji je u vrijeme robovlasnistva prao noge svojim učenicima, koji nije imao robove, u Onoga kome ne mozemo naci prigovora ni mane,ni iz sadasnje perspektive 21. vjeka ni ikada. To je vjera u Onoga koji na nasilje uzvraća ljubavlju. To je vjera u Onoga koji je tvrdio za sebe sto nikad niko tvrdio nije. Da je Bog živi i da se nastanio medju nama. To je vjera u Onoga koji je mogao da ima sva bogastva ovoga svijeta i sva carstva ali odbio je. To je naš primjer, naša Nada, vjera, smisao. To je Onaj koji je jedini smrt pobjedio i obećao nam zivot vjecni ako ga prihvatimo u svoj zivot. Njemu zamjerke nema. S njim se ne bojimo. S njim sve postaje lakse. Kad je On sa nama, cega da se plastimo.Zato i ti dobri covjece, otvori srce ljubavlju i molitvom i ja te ohrabrujem da sto vise citas o našoj Svetoj vjeri i na svako pitanje koje imas postoji odgovor. To su sve pitanja sa kojima se Hriscanstvo susrece več 2000 godina. Ali najbitnije je, samo vjeruj i moli se. Živi po ljubavlju Hristovoj i moli se i vidjeces sve blagodati Hrista. Sva če ti še pitanja odgovoriti. Sve najbolje u Gospodu Isusu Hristosu i da si živ i zdrav!

          Broj korisnika koji su zahvalili autoru: 1
          #2082
          Lazar. 12
          Učesnik

            Ne verujem da se teologija bavila ovim pitanjem, mada mi se cini da nam u Bibliji Bog kaze da jedemo bilje i ribe (negde na pocetku Starog zaveta). Opet nisam sigurna da li mogu da se slozim sa Bodinom da nije greh ako ubijes zivotinju, a ne uzivas u tome – tebi u tome ima razlike, a njoj ne. Nekako kad pomislis kako bi se osecao da tebe i tvoju porodicu jure naoruzani kroz sumu? A opet ako pojedes divlju svinju pojeo si jednu domacu manje, Cini mi se da monasi ne jedu meso, a nama Crkva ne brani kad nije post. Mozda da nadjes neku milosrdniju zanimaciju?

            Jos nesto bih htio dodati na korist onima koji citaju.Kad malo bolje razmislimo o nekim stvarima koje upotrebljavamo svaki dan pronadjemo Božje tragove oko nas. Kao sto na primjer auta koja skoro svi koristimo se sastoje od hiljada i hiljada komplikovanih djelova koji rade u medjusobnoj harmoniji. Mi znamo da iza toga stoje inzenjeri i ljudi koji su sve to uvezali u jednu cjelinu koja funkcionise, odnosno iza toga stoji svjestan um koji je to osmislio.Tako isto kada pogledamo naše tjelo, nasu prirodu oko nas, od kojih sve elemenata i djelova se sve to sastoji i da je potrebno hiljade godina proucavanja da sve to naucimo i uvidimo tu harmoniju i skladnost. Moramo neminovno doci do zaključka da iza nas i naše prirode stoji Um(Bog) koji je to stvorio i osmislio. Dobro dosla su svaka korisna razmišljanja na tu temu. Svako dobro u Gospodu Isusu Hristosu!

            #2081
            Lazar. 12
            Učesnik

              Ne verujem da se teologija bavila ovim pitanjem, mada mi se cini da nam u Bibliji Bog kaze da jedemo bilje i ribe (negde na pocetku Starog zaveta). Opet nisam sigurna da li mogu da se slozim sa Bodinom da nije greh ako ubijes zivotinju, a ne uzivas u tome – tebi u tome ima razlike, a njoj ne. Nekako kad pomislis kako bi se osecao da tebe i tvoju porodicu jure naoruzani kroz sumu? A opet ako pojedes divlju svinju pojeo si jednu domacu manje, Cini mi se da monasi ne jedu meso, a nama Crkva ne brani kad nije post. Mozda da nadjes neku milosrdniju zanimaciju?

              Ja mislim da nam je Bog dao zivotinje izmedju ostaloga i za ishranu, pomoć, itd. I po meni je to uredi. Bog nam je dao da budemo gospodari od biljnoga i zivotinsjkog svijeta. E sad Bog kao nas uzor dobrog i milosrdnog Gospodara i Oca trebalo bi da nam posluzi kao primjer kakvi mi gospodari treba da budemo. Tako da ja licno mislim da rekreativni lov i unistavanje prirode bez razloga nije uredu. Nekad je neophodno jer je sve vise urbanih prostora na zemlji tako da je nekih zivotinja nekontrolisano vise i umiri od gladi, jer je poremecen prirodni poredak. Znamo da postoji lanac prehrane u kojem se zivotinje medjusnobno istrebljuju i sve je uredjeno po Božjem planu. Da nije tako u prirodi bi nastao haos. Sad ja sam htio samo malo vise info od učenijih na temu rekreativnog lova. Ja se tim i ne bavim. Ma da znam da lovacka društva dosta i pomazu zivotinjama i to je po meni odgovoran odnos prema prirodi. Svako dobro u Gospodu

              #1790
              Lazar. 12
              Učesnik

                <p style=“text-align: left;“>Isto tako jedno pitanje koje nije konkretno ova tema ali ima odredjene veze. Na internetu se mogu pronaci citati nekih ranih crkvenih otaca u kojima se vidi neko njihovo razmišljanje o zenama, kao onima koje su krive za covjekov Pad u grijeh(Eva) i to je koristeno kao način da se zene omalovaze i stave u podredjen položaj. Opet ne znam da li su ti citati izvuceni iz cjelokupnog konteksta pisanja Sv otaca ili ne. Cini mi se da se tumacenje Sv Pisma mjenja kako i društvo napreduje i civilizuje se. Da li su sveti oci ipak samo pisali u skladu sa ondasnjim stavovima svijeta. I kako to da oni kao najbolji tumaci Sv Pisma da razumiju iz Sv Pisma da su zene manje vrijedna bica ili tako nesto. Mozda i grijesim. Nisam dovoljno obrazov an. Ovdje sam da učim. Ako neko moze da preporuci i neku literaturu na tu temu. Hvala unaprijed. Svako dobro od Boga</p>

                #1789
                Lazar. 12
                Učesnik

                  <p style=“text-align: left;“>

                  Pomaže Bog.

                  Stvar je manje-više jednostavna. Zakoni i propisi uređuju stvari koje su nejasne i zabranjuju stvari koje se inače krše. Zapravo, upravo zakoni pomažu istoričarima da nauče nešto o svakodnevnom životu ljudi. Naime, ako je neki zakon u npr. staroj Grčkoj propisivao da se nešto ne sme, to svakako znači da su to ljudi radili. Inače, zašto bi neko i zabranjivao nešto što niko zapravo i ne radi?

                  Na isti način, na osnovu spisa svetih otaca mi možemo zaključivati o gresima ljudi u to vreme. U svakom vremenu govorilo se o bludu, što znači da je on bio stalno manje ili više prisutan bar kod nekih ljudi. O kanibalizmu se nikad ne govori (dobro, ne znam, možda ponekad), što znači da je to greh koji je bio znatno ređi. Ako se u Novom zavetu ne govori sasvim određeno o poligamiji, iz toga se može izvesti zaključak: nije bilo potrebe jer se to nije ni praktikovalo među hrišćanima u prvom veku; a verovatno ni među tadašnjim Jevrejima.

                  Da, to jeste jako poučno objasnjenje. Ali neki stav o tome moramo imati kao o jako važnome pitanju. Vidimo da se poligamija desavala u Starom Zavjetu i nije osudjena niti je donesen zakon protiv nje. Da li to znaci da je odobravana. Tu „tišinu“ od Boga mozemo onda tumaciti i kao neko odobravanje, ili ipak ne?</p>

                  #1787
                  Lazar. 12
                  Učesnik

                    Pa nekako mi se to cini kao nesto veoma bitno, a da Bog nista o tome ne kaže. Govorio je i o nekim stvarima koje su mislim manje važne od svetinje braka. Nadam se da ce neko uceniji da objasni na korist svima nama koji citamo

                    #1785
                    Lazar. 12
                    Učesnik

                      Hvala na odgovoru.To jesu neki stihovi gdje se možda upućuje na monogamiju, ali nigdje opet konkretno ne nalazim osudu poligamije. Da li to znaci i da je ona uredu kao i mnogamija. I zanima me praksa ranih hriscana. Da li su oni i dalje praktikovali poligamiju jos neko vrijeme nakon početka hriscanstva

                      #1729
                      Lazar. 12
                      Učesnik

                        <p style=“text-align: left;“>

                        Pomaže Bog, Lazare.

                        Ja bih rekao dve stvari. Prva. Ne možeš sve duhovne stvari odmah razumeti. Da bi shvatio nešto duhovno tri su metoda: prvo, čitaš duhovne knjige i usvajaš duhovni način razmišljanja; drugo, živiš duhovnim životom i iz iskustva shvataš zašto je nešto u redu, a drugo nije; treće, neposredno Božije otkrivenje. Naravno, oni se kombinuju. To znači da neke stvari prihvataš na početku iako ih ne razumeš. Slično detetu koje ne razume zašto mora neke stvari da radi, ali ako prihvati – to mu pomaže da usvoji i druge stvari i kasnije da razume zašto je kao mali morao da radi stvari koje mu nisu bile jasne; takođe mu ta rana pravila pomažu da ostane živ i zdrav do trenutka kada i sam bude razumeo zašto je pravilo baš takvo. Mi nismo intelektualno kao deca, ali duhovno smo baš takvi.

                        U vezi sa tim, i obični ljudi osećaju razliku između pušenja i alkohola. Kada hoće da popiju čašicu rakije, oni se prekrste. To niko ne radi kada hoće da zapali cigaretu. Možda su smo mi danas izgubili taj osećaj, ali je činjenica da je on postojao. Na sličan način, ja ne znam da li bih mogao da se prekrstim pre nego što zapalim marihuanu. Nekome je ovo što sam upravo rekao dovoljno; nekome nije, ali nam pokazuje da postoji razlika koja je važna iako je možda ne možemo definisati.

                        Drugo. Postoje razlike između alkohola i marihuane. Prvo, sam način unošenja supstance (iako nije presudan) igra ulogu. Alkohol se unosi u telo na način koji je u određenoj meri prirodniji. To je svakako za Pravoslavlje jedan od razloga, možda malo važan, ali ne sasvim nevažan. Što se tiče delovanja, alkohol je u malim količinama zapravo zdrav. Istina, u malim količinama – otprilike, jedna čaša dnevno (čašica rakije, 1 dl vina ili 2 dl piva). To ne važi za duvan, i najmanja količina je štetna. Koliko mi je poznato, ne važi ni za marihuanu. Mada mala količina marihuane nije naročito štetna, svakako se ne radi o nečemu zdravom.

                        Što se tiče zavisnosti, nikakva zavisnost nije prihvatljiva – duvan, marihuana, alkohol, društvene mreže, internet, video-igre. Čak i kad bi čovek postao zavisan od nečeg potpuno nevinog, kao što je čitanje, ni ta zavisnost ne bi bila dobra (mada ne znam da li je neko zavisan od čitanja).

                        Ne znam da li ti je šta od ovog pomoglo. Ako jeste, hvala Bogu.

                        Daa hvala vam puno na odgovoru. I ja smatram da to nije u potpunosti isto. Ali jedna stvar koja je jako uocljiva kod nas je ta da zaista mnogi zloupotrebljavaju alkohol. Cak se i na slavama mnogo pije, za Badnji dan, Vaskrs.. Ljudi se mnogo opijaju i misle da tako doprinose praznovanju vaznih dogadjaja i licnosti u istoriji crkve. Mislim da mi kao društvo I Crkva treba puno vise da obratimo paznju na to. Od lokalnih svestenika, obicnih ljudi, do najviših crkvenih poglavara.Bekqo se to i od crkve prećutkuje i nedovoljno se radi na tome po mom mišljenju. Alkohol je društveno ptihvatljiv jer se koristi od davnina. Ali da se on danas pojavio kao nesto novo, zanima me sta bi Crkva rekla o tome. Volio bih cuti ovdje sto vise mišljenja jer sam poprilicno nov i nedovoljno obavijesten o vjeri.ali bice to bolje u buducnosti</p>

                        #1712
                        Lazar. 12
                        Učesnik

                          Hvala puno na odgovorima. Ja ne konzumiram droge bilo kakve vrste. Ali me zanima detaljniji stav Pravoslavlja o tome. Jer danas naucnici prave takvu klasifikaciju da je i alkohol droga. I to čak i opasnija od npr marihuane. E sad sve se moze tumaciti na razne načine. I povremena i blaga upotreba marihuane npr moze da ima pozitivna dejstva na neke psihicke bolesti npr. Isto tako i blaga konzumacija alkohola moze da ima neka dobra dejstva. Iako vecina koristi alkohol kako ne treba. Cak i za Slavu i Božič.. Itd. Sad me zanima zasto Nine grijeh popiti jednu casicu, a jeste grijeh npr uzeti malo marihuane. Volio bih i mnogo bi mi koristilo da mi neko to pojasni. I jedno i drugo imaju slična dejstva samo je alkohol tu več vjekovima i postao je široko društveno prihvatljiv. Hvala unaprijed na odgovorima. Lp u Hristosu Gospodu našemu!

                          #1503
                          Lazar. 12
                          Učesnik

                            Pomaže Bog.

                            Nisam siguran da je njima teže. Sam oblik posta je teži, ali je mnogo lakše raditi nešto kad je osobi poznato da će dobiti utehu (i to izobilnu utehu) za koji sat.

                            Mislim da se u Pravoslavlju i u postu pokazuje nešto zaista važno i dobro. Kada govori o sijaču i semenu Gospod govori da neko seme daje plod po 30, drugo po 60, a treće po 100. Odnosno, Bog poznaje meru svakog od nas i traži od nas u skladu sa tim. Da, on želi da svi budemo junaci koji će učiniti svaki podvig, ali zna da nismo svi takvi i prima i one koji učine i sasvim malo. U Pravoslavlju postoje ljudi koji poste tako što jedu jednom dnevno i to samo hleb i vodu (što je mnogo strože i teže od muslimanskog posta). Samo se radi o tome da Bog prima i one slabije. Meni je to veoma lepo.

                            Postoje u Pravoslavlju jasna pravila, samo se ljudima daju olakšice (ukoliko su bolesni, mnogo rade ili nešto slično). A to je mnogo bolje od pravila koja se primenjuju robotski, bez razumevanja i saosećanja.

                            I, naravno, post nema vrednost sam po sebi. Post je dobar samo u meri u kojoj zbog njega postajemo bolji i duhovniji. Nemam velikog duhovnog iskustva da mnogo govorim kako post utiče na nas. Ipak bih rekao nekoliko stvari. Prvo, važne su namere sa kojima pristupamo postu. Nije isto da li postimo da bismo jačali volju, zato što drugi to rade, zbog Boga ili nekog četvrtog razloga. Nisu svi razlozi loši, ali nisu ni podjednako dobri. Drugo, da bi post bio delotvoran, mora biti praćen drugim duhovnim delanjem: molitvom, milosrđem… Treće, post ne služi tome da hrani našu sujetu. Četvrto, izbor hrane nije slučajan. To što blag post uključuje riblje meso, a ne i meso svinje nije bez razloga. Jednostavno različita hrana različito utiče na nas.

                            Za kraj da kažem sledeće, vrednost posta zavisi od celokupnog ljudskog života i verovanja čoveka. Čak da je muslimanski post mnogo teži (a nije), ništa to ne znači bez prave vere.

                            Da to se u potpunosti slažem sa vama. Ono sto ja hocu je zapravo da cujem par mišljenja kako bih lakse približio smisao naseg posta njima. Ako sagledamo i neke druge aspekte fizickog posta kao sto je uzdržanje od spolnih odnosa vise truda zahtjeva uzdržanje od npr 40 dana nego 12sati(u prosjeku) dnevno. Dalje muslimanski post traje 30 dana a mi imamo mislim vise od 200 na godinu. Da nas post moze biti i stroziji i laksi. Njihov neki argument je da eto pokazuju da svaki skoro svaki covjek moze da se natjera na totalno uzdržanje od vode i hrane tokom dana od izlaska do zalaska sunca i da zapravo kod nas velika većina ljudi ne pokazuje pun potencijal sto se tiče toga jer vecina sebi ublaži post. Opet kod nas je to sve do pojedinca i do toga koliko je on spreman dati se. I mozda je i tu prava snaga. Nas samo jaka vjera moze pokrenuti da svoj post nacinimo strozijim iako znamo da nam je i blaži post uslisen od Boga, samo jaka vjera to moze da pokrene a ne neko strogo odredjeno pravilo od Boga. Bog želi da se mi sami pokrenemo a on će nam pomoći. Bio bih sretan kad bih dobio jos neko razmišljanje na tu temu od nekoga ko ima vece znanje i duhovno iskustvo

                          Gledanje 1 članaka - 1 do 12 (od 12 ukupno)