НАСЛОВНА » Lazar. 12

Lazar. 12

Одговори на форуму

Гледање 1 чланака - 1 до 12 (од 12 укупно)
  • Аутор
    Поруке
  • #2581
    Lazar. 12
    Учесник

      Драги брате у Христу,

      познавање наше вере спречава нас да се саблазнимо или дозволимо да саблазан дође од неког, („А који саблазни једнога од ових малих који вјерују у мене, боље би му било да се објеси камен воденички о врат његов, и да потоне у дубину морску.“ – Мат.,18,6), тако да су поменути муслимани у покушају да те саблазне и да се наругају твојој (нашој, православној) вери (јер не познају сопствену веру, а суде о туђој),  изрекли о себи ко су, шта су и какви су.

      Конкретно, на Светој Гори, у руском манастиру  Св. Пантелејмона, међу осталим моштима налази се и глава светитељева, коју је руској братији поклонио Св. Сава Србски и ту главу сам целивао, као и друге мошти.

      Да ли је снимак подвала? О томе не треба бринути, јер ако је снимак аутентичан,  једноставно за нас то представља нормални чин поштовања светих моштију, а ако ли није, зашто би ико размишљао о неким глупим августима који покушавају да праве представу.

      С друге стране, нико од православних верника не анализира дешавања током муслиманског хаџилука у Меки, нити се изругује њиховим веровањима. То остављамо њима самима.

      Христос посреди нас,

      Ранђел Михајловић

      Da razumijem, i jos uvijek mnogo radim na tome da naucim sto vise o svojoj vjeri. Ali iskren prema sebi i vama, moram priznati na zalost da je meni to malo cudno sto rade, i meni je toliko koliko to i prihvatljivo, ali mislim da ce takvi snimci i postupci da sablazne nehriscane a muslimane jos vise da udalje od vjere. Jer tu jedan svestenik nosi ljudsku lobanju a drugi je celivaju, i prizor jeste malo cudan. Oprostite molim vas, nije mi zelja da nekoga uvrijedim ali to je moj neki stav i rado bih saslusao i druge

      #2304
      Lazar. 12
      Учесник

        Заиста се извињавам што оволико постављам питања али желим да знам неке ствари.

        На производима који су посни и на њих чак пише да је посно – када погледам у састојке видим да садржи уље , да ли је то ипак посно на води или није ?

         

        Pomozi Bog dragi brate. Evo da i ja dadnem neki odgovor u nadi da ti bude na korist i da sirimo Jevandjelje. Post je vrijeme kada se posebno i vise jos nego inace priprrmamo za Božić, za taj radosno dan kad nam se rodio Spasitelj i izbavio nas od smrti. Svrha posta je da odagnamo misli sto vise od ovozemaljskih stvari i budemo sto bliže Bogu. Treba vise paznje da obratimo na tu sustinu posta, a ne na formu. Mnogi ljudi se u vrijeme posta jos vise opterećuju hranom i ovozemaljskim i samo misle sta ce jesti sta je posno. A sta nije. I tako zaokupiraju misli sa tim gubeći sustinu. Post je naš poklon Bogu. Zahtjevniji post je ljepsi poklon. To je Zahtjevniji to je ljepsi. Sto je bolji post to je ljepsi poklon. Ka idemo nekome u goste, mi mu spremimo neki poklon fin. A kakav tek moramo Bogu našemu domaćinu u večnosti. Držimo se sustine posta. Trrba isto tako da se odreknemo, to je isto smisao. Odrecimo se npr i cigareta i telefona, društvenih mreža, svega cemu robujemo. Budimo svetlost svijetu. Svako dobro u Hristu našem Bogu

        Број корисника који су захвалили аутору: 1
        #2113
        Lazar. 12
        Учесник

          Pomaže Bog

          Ima jedna stvar koja me jako zbunjuje, iako mi je Pravoslavna vera itekako logična, ne shvatam sam početak vremena i sve vezano za svet pre potopa.

          Adam i Eva su bili prvi ljudi, posle pada u greh bivali su izgnani iz raja na zemlju, imali su sinove Kajna i Avelja, Avelj biva ubije a Kajn progonjen u šumu, zatim piše da je Kajn imao sina, ali sa kim?

          Ako su Adam i Eva bili prvi ljudi i ako su njihovi sinovi bili prvi sinovi čovečji kako je Kajn mogao da pronađu ženu sa kojom bih dobio sina.

          Inače kako se ljudska vrsta ponovo razmnožila posle potopa kada je samo Nojeva porodica preživela potop a on je imao samo tri sina, gde su Nojevi sinovi pronašli žene kada su oni jedini preživeli potop.

          Da li su Adam i Eva bili jedini ljudi u raju pre progona na zemlju ili je bilo tamo mnogo ljudi koje je Bog isterao iz rajskog vrta zbog greha Adama i Eve?

          Pomoz Bog. Evo da se umijesam malo, nadam se u korist tebi. Pravoslavna vjera je vjera u jedinoga bez grijeha, u Onoga na kome su se ostvarila mnoga prorocanstva, u onoga koji je u vrijeme robovlasnistva prao noge svojim učenicima, koji nije imao robove, u Onoga kome ne mozemo naci prigovora ni mane,ni iz sadasnje perspektive 21. vjeka ni ikada. To je vjera u Onoga koji na nasilje uzvraća ljubavlju. To je vjera u Onoga koji je tvrdio za sebe sto nikad niko tvrdio nije. Da je Bog živi i da se nastanio medju nama. To je vjera u Onoga koji je mogao da ima sva bogastva ovoga svijeta i sva carstva ali odbio je. To je naš primjer, naša Nada, vjera, smisao. To je Onaj koji je jedini smrt pobjedio i obećao nam zivot vjecni ako ga prihvatimo u svoj zivot. Njemu zamjerke nema. S njim se ne bojimo. S njim sve postaje lakse. Kad je On sa nama, cega da se plastimo.Zato i ti dobri covjece, otvori srce ljubavlju i molitvom i ja te ohrabrujem da sto vise citas o našoj Svetoj vjeri i na svako pitanje koje imas postoji odgovor. To su sve pitanja sa kojima se Hriscanstvo susrece več 2000 godina. Ali najbitnije je, samo vjeruj i moli se. Živi po ljubavlju Hristovoj i moli se i vidjeces sve blagodati Hrista. Sva če ti še pitanja odgovoriti. Sve najbolje u Gospodu Isusu Hristosu i da si živ i zdrav!

          Број корисника који су захвалили аутору: 1
          #2082
          Lazar. 12
          Учесник

            Ne verujem da se teologija bavila ovim pitanjem, mada mi se cini da nam u Bibliji Bog kaze da jedemo bilje i ribe (negde na pocetku Starog zaveta). Opet nisam sigurna da li mogu da se slozim sa Bodinom da nije greh ako ubijes zivotinju, a ne uzivas u tome – tebi u tome ima razlike, a njoj ne. Nekako kad pomislis kako bi se osecao da tebe i tvoju porodicu jure naoruzani kroz sumu? A opet ako pojedes divlju svinju pojeo si jednu domacu manje, Cini mi se da monasi ne jedu meso, a nama Crkva ne brani kad nije post. Mozda da nadjes neku milosrdniju zanimaciju?

            Jos nesto bih htio dodati na korist onima koji citaju.Kad malo bolje razmislimo o nekim stvarima koje upotrebljavamo svaki dan pronadjemo Božje tragove oko nas. Kao sto na primjer auta koja skoro svi koristimo se sastoje od hiljada i hiljada komplikovanih djelova koji rade u medjusobnoj harmoniji. Mi znamo da iza toga stoje inzenjeri i ljudi koji su sve to uvezali u jednu cjelinu koja funkcionise, odnosno iza toga stoji svjestan um koji je to osmislio.Tako isto kada pogledamo naše tjelo, nasu prirodu oko nas, od kojih sve elemenata i djelova se sve to sastoji i da je potrebno hiljade godina proucavanja da sve to naucimo i uvidimo tu harmoniju i skladnost. Moramo neminovno doci do zaključka da iza nas i naše prirode stoji Um(Bog) koji je to stvorio i osmislio. Dobro dosla su svaka korisna razmišljanja na tu temu. Svako dobro u Gospodu Isusu Hristosu!

            #2081
            Lazar. 12
            Учесник

              Ne verujem da se teologija bavila ovim pitanjem, mada mi se cini da nam u Bibliji Bog kaze da jedemo bilje i ribe (negde na pocetku Starog zaveta). Opet nisam sigurna da li mogu da se slozim sa Bodinom da nije greh ako ubijes zivotinju, a ne uzivas u tome – tebi u tome ima razlike, a njoj ne. Nekako kad pomislis kako bi se osecao da tebe i tvoju porodicu jure naoruzani kroz sumu? A opet ako pojedes divlju svinju pojeo si jednu domacu manje, Cini mi se da monasi ne jedu meso, a nama Crkva ne brani kad nije post. Mozda da nadjes neku milosrdniju zanimaciju?

              Ja mislim da nam je Bog dao zivotinje izmedju ostaloga i za ishranu, pomoć, itd. I po meni je to uredi. Bog nam je dao da budemo gospodari od biljnoga i zivotinsjkog svijeta. E sad Bog kao nas uzor dobrog i milosrdnog Gospodara i Oca trebalo bi da nam posluzi kao primjer kakvi mi gospodari treba da budemo. Tako da ja licno mislim da rekreativni lov i unistavanje prirode bez razloga nije uredu. Nekad je neophodno jer je sve vise urbanih prostora na zemlji tako da je nekih zivotinja nekontrolisano vise i umiri od gladi, jer je poremecen prirodni poredak. Znamo da postoji lanac prehrane u kojem se zivotinje medjusnobno istrebljuju i sve je uredjeno po Božjem planu. Da nije tako u prirodi bi nastao haos. Sad ja sam htio samo malo vise info od učenijih na temu rekreativnog lova. Ja se tim i ne bavim. Ma da znam da lovacka društva dosta i pomazu zivotinjama i to je po meni odgovoran odnos prema prirodi. Svako dobro u Gospodu

              #1790
              Lazar. 12
              Учесник

                <p style=“text-align: left;“>Isto tako jedno pitanje koje nije konkretno ova tema ali ima odredjene veze. Na internetu se mogu pronaci citati nekih ranih crkvenih otaca u kojima se vidi neko njihovo razmišljanje o zenama, kao onima koje su krive za covjekov Pad u grijeh(Eva) i to je koristeno kao način da se zene omalovaze i stave u podredjen položaj. Opet ne znam da li su ti citati izvuceni iz cjelokupnog konteksta pisanja Sv otaca ili ne. Cini mi se da se tumacenje Sv Pisma mjenja kako i društvo napreduje i civilizuje se. Da li su sveti oci ipak samo pisali u skladu sa ondasnjim stavovima svijeta. I kako to da oni kao najbolji tumaci Sv Pisma da razumiju iz Sv Pisma da su zene manje vrijedna bica ili tako nesto. Mozda i grijesim. Nisam dovoljno obrazov an. Ovdje sam da učim. Ako neko moze da preporuci i neku literaturu na tu temu. Hvala unaprijed. Svako dobro od Boga</p>

                #1789
                Lazar. 12
                Учесник

                  <p style=“text-align: left;“>

                  Помаже Бог.

                  Ствар је мање-више једноставна. Закони и прописи уређују ствари које су нејасне и забрањују ствари које се иначе крше. Заправо, управо закони помажу историчарима да науче нешто о свакодневном животу људи. Наиме, ако је неки закон у нпр. старој Грчкој прописивао да се нешто не сме, то свакако значи да су то људи радили. Иначе, зашто би неко и забрањивао нешто што нико заправо и не ради?

                  На исти начин, на основу списа светих отаца ми можемо закључивати о гресима људи у то време. У сваком времену говорило се о блуду, што значи да је он био стално мање или више присутан бар код неких људи. О канибализму се никад не говори (добро, не знам, можда понекад), што значи да је то грех који је био знатно ређи. Ако се у Новом завету не говори сасвим одређено о полигамији, из тога се може извести закључак: није било потребе јер се то није ни практиковало међу хришћанима у првом веку; а вероватно ни међу тадашњим Јеврејима.

                  Da, to jeste jako poučno objasnjenje. Ali neki stav o tome moramo imati kao o jako važnome pitanju. Vidimo da se poligamija desavala u Starom Zavjetu i nije osudjena niti je donesen zakon protiv nje. Da li to znaci da je odobravana. Tu „tišinu“ od Boga mozemo onda tumaciti i kao neko odobravanje, ili ipak ne?</p>

                  #1787
                  Lazar. 12
                  Учесник

                    Pa nekako mi se to cini kao nesto veoma bitno, a da Bog nista o tome ne kaže. Govorio je i o nekim stvarima koje su mislim manje važne od svetinje braka. Nadam se da ce neko uceniji da objasni na korist svima nama koji citamo

                    #1785
                    Lazar. 12
                    Учесник

                      Hvala na odgovoru.To jesu neki stihovi gdje se možda upućuje na monogamiju, ali nigdje opet konkretno ne nalazim osudu poligamije. Da li to znaci i da je ona uredu kao i mnogamija. I zanima me praksa ranih hriscana. Da li su oni i dalje praktikovali poligamiju jos neko vrijeme nakon početka hriscanstva

                      #1729
                      Lazar. 12
                      Учесник

                        <p style=“text-align: left;“>

                        Помаже Бог, Лазаре.

                        Ја бих рекао две ствари. Прва. Не можеш све духовне ствари одмах разумети. Да би схватио нешто духовно три су метода: прво, читаш духовне књиге и усвајаш духовни начин размишљања; друго, живиш духовним животом и из искуства схваташ зашто је нешто у реду, а друго није; треће, непосредно Божије откривење. Наравно, они се комбинују. То значи да неке ствари прихваташ на почетку иако их не разумеш. Слично детету које не разуме зашто мора неке ствари да ради, али ако прихвати – то му помаже да усвоји и друге ствари и касније да разуме зашто је као мали морао да ради ствари које му нису биле јасне; такође му та рана правила помажу да остане жив и здрав до тренутка када и сам буде разумео зашто је правило баш такво. Ми нисмо интелектуално као деца, али духовно смо баш такви.

                        У вези са тим, и обични људи осећају разлику између пушења и алкохола. Када хоће да попију чашицу ракије, они се прекрсте. То нико не ради када хоће да запали цигарету. Можда су смо ми данас изгубили тај осећај, али је чињеница да је он постојао. На сличан начин, ја не знам да ли бих могао да се прекрстим пре него што запалим марихуану. Некоме је ово што сам управо рекао довољно; некоме није, али нам показује да постоји разлика која је важна иако је можда не можемо дефинисати.

                        Друго. Постоје разлике између алкохола и марихуане. Прво, сам начин уношења супстанце (иако није пресудан) игра улогу. Алкохол се уноси у тело на начин који је у одређеној мери природнији. То је свакако за Православље један од разлога, можда мало важан, али не сасвим неважан. Што се тиче деловања, алкохол је у малим количинама заправо здрав. Истина, у малим количинама – отприлике, једна чаша дневно (чашица ракије, 1 дл вина или 2 дл пива). То не важи за дуван, и најмања количина је штетна. Колико ми је познато, не важи ни за марихуану. Мада мала количина марихуане није нарочито штетна, свакако се не ради о нечему здравом.

                        Што се тиче зависности, никаква зависност није прихватљива – дуван, марихуана, алкохол, друштвене мреже, интернет, видео-игре. Чак и кад би човек постао зависан од нечег потпуно невиног, као што је читање, ни та зависност не би била добра (мада не знам да ли је неко зависан од читања).

                        Не знам да ли ти је шта од овог помогло. Ако јесте, хвала Богу.

                        Daa hvala vam puno na odgovoru. I ja smatram da to nije u potpunosti isto. Ali jedna stvar koja je jako uocljiva kod nas je ta da zaista mnogi zloupotrebljavaju alkohol. Cak se i na slavama mnogo pije, za Badnji dan, Vaskrs.. Ljudi se mnogo opijaju i misle da tako doprinose praznovanju vaznih dogadjaja i licnosti u istoriji crkve. Mislim da mi kao društvo I Crkva treba puno vise da obratimo paznju na to. Od lokalnih svestenika, obicnih ljudi, do najviših crkvenih poglavara.Bekqo se to i od crkve prećutkuje i nedovoljno se radi na tome po mom mišljenju. Alkohol je društveno ptihvatljiv jer se koristi od davnina. Ali da se on danas pojavio kao nesto novo, zanima me sta bi Crkva rekla o tome. Volio bih cuti ovdje sto vise mišljenja jer sam poprilicno nov i nedovoljno obavijesten o vjeri.ali bice to bolje u buducnosti</p>

                        #1712
                        Lazar. 12
                        Учесник

                          Hvala puno na odgovorima. Ja ne konzumiram droge bilo kakve vrste. Ali me zanima detaljniji stav Pravoslavlja o tome. Jer danas naucnici prave takvu klasifikaciju da je i alkohol droga. I to čak i opasnija od npr marihuane. E sad sve se moze tumaciti na razne načine. I povremena i blaga upotreba marihuane npr moze da ima pozitivna dejstva na neke psihicke bolesti npr. Isto tako i blaga konzumacija alkohola moze da ima neka dobra dejstva. Iako vecina koristi alkohol kako ne treba. Cak i za Slavu i Božič.. Itd. Sad me zanima zasto Nine grijeh popiti jednu casicu, a jeste grijeh npr uzeti malo marihuane. Volio bih i mnogo bi mi koristilo da mi neko to pojasni. I jedno i drugo imaju slična dejstva samo je alkohol tu več vjekovima i postao je široko društveno prihvatljiv. Hvala unaprijed na odgovorima. Lp u Hristosu Gospodu našemu!

                          #1503
                          Lazar. 12
                          Учесник

                            Помаже Бог.

                            Нисам сигуран да је њима теже. Сам облик поста је тежи, али је много лакше радити нешто кад је особи познато да ће добити утеху (и то изобилну утеху) за који сат.

                            Мислим да се у Православљу и у посту показује нешто заиста важно и добро. Када говори о сијачу и семену Господ говори да неко семе даје плод по 30, друго по 60, а треће по 100. Односно, Бог познаје меру сваког од нас и тражи од нас у складу са тим. Да, он жели да сви будемо јунаци који ће учинити сваки подвиг, али зна да нисмо сви такви и прима и оне који учине и сасвим мало. У Православљу постоје људи који посте тако што једу једном дневно и то само хлеб и воду (што је много строже и теже од муслиманског поста). Само се ради о томе да Бог прима и оне слабије. Мени је то веома лепо.

                            Постоје у Православљу јасна правила, само се људима дају олакшице (уколико су болесни, много раде или нешто слично). А то је много боље од правила која се примењују роботски, без разумевања и саосећања.

                            И, наравно, пост нема вредност сам по себи. Пост је добар само у мери у којој због њега постајемо бољи и духовнији. Немам великог духовног искуства да много говорим како пост утиче на нас. Ипак бих рекао неколико ствари. Прво, важне су намере са којима приступамо посту. Није исто да ли постимо да бисмо јачали вољу, зато што други то раде, због Бога или неког четвртог разлога. Нису сви разлози лоши, али нису ни подједнако добри. Друго, да би пост био делотворан, мора бити праћен другим духовним делањем: молитвом, милосрђем… Треће, пост не служи томе да храни нашу сујету. Четврто, избор хране није случајан. То што благ пост укључује рибље месо, а не и месо свиње није без разлога. Једноставно различита храна различито утиче на нас.

                            За крај да кажем следеће, вредност поста зависи од целокупног људског живота и веровања човека. Чак да је муслимански пост много тежи (а није), ништа то не значи без праве вере.

                            Da to se u potpunosti slažem sa vama. Ono sto ja hocu je zapravo da cujem par mišljenja kako bih lakse približio smisao naseg posta njima. Ako sagledamo i neke druge aspekte fizickog posta kao sto je uzdržanje od spolnih odnosa vise truda zahtjeva uzdržanje od npr 40 dana nego 12sati(u prosjeku) dnevno. Dalje muslimanski post traje 30 dana a mi imamo mislim vise od 200 na godinu. Da nas post moze biti i stroziji i laksi. Njihov neki argument je da eto pokazuju da svaki skoro svaki covjek moze da se natjera na totalno uzdržanje od vode i hrane tokom dana od izlaska do zalaska sunca i da zapravo kod nas velika većina ljudi ne pokazuje pun potencijal sto se tiče toga jer vecina sebi ublaži post. Opet kod nas je to sve do pojedinca i do toga koliko je on spreman dati se. I mozda je i tu prava snaga. Nas samo jaka vjera moze pokrenuti da svoj post nacinimo strozijim iako znamo da nam je i blaži post uslisen od Boga, samo jaka vjera to moze da pokrene a ne neko strogo odredjeno pravilo od Boga. Bog želi da se mi sami pokrenemo a on će nam pomoći. Bio bih sretan kad bih dobio jos neko razmišljanje na tu temu od nekoga ko ima vece znanje i duhovno iskustvo

                          Гледање 1 чланака - 1 до 12 (од 12 укупно)