› Форуми › ГЛАВНИ ФОРУМ › Храна, крв, удављено
- This topic has 5 одговора, 3 гласа, and was last updated Постављено пре 4 years, 5 месеци by Анонимни.
-
АуторПоруке
-
21. април 2020. у 18:29 #817Анонимни
Христос Васкрсе!
“Али не једите меса са душом његовом, а то му је крв” читамо у Старом завету, апостол Павле нас учи да се клонимо удављенога, на 6. васељенском сабору је изречено да се не једе крв, па да ли је тако уловљена риба која је умрла, а тек након тога уређена (што није непознато) заправо угушена? Како гледати на ово ако се такође сусрећемо са речима да човека не погани оно што у уста улази, као и “Што је Бог очистио, ти не погани”, и да је чистоме све чисто. Можда је неко више упућен на ову тему или је можда већ добио одговор на овакво питање. Хвала свима унапред!
Лазар
22. април 2020. у 23:28 #818Vaistinu vaskrse! 🙂
Dragi brate, nadam se da će se javiti i neko od sveštenika na ovo pitanje.
Za ribu ne znam ni šta znaci taj izraz ‘uređena’ niti kako se sa ribom radi, ali rečeno je da se ne jede krv.
Taj dio je vezan konkretno za hranu, to je direktno pravilo oko jela i nema nikakvo preneseno značenje,a ove ostale stvari nisu pravila za jelo nego imaju viši smisao.-Ne pogani ono što u usta ulazi, nego ono što izlazi iz usta- je receno farisejima koji su strogo pazili šta jedu misleći da su poštovanjem takvih pravila nešto više učinili i da su radi toga pravedniji. Ovo se odnosi na njih da bi znali ne postaju pravedni tako, niti su nepravedni oni što jedu nečistim rukama ili slično, nego je pravedan onaj koji u svom srcu ima dobro jer -od suviška srca usta govore- i ono što izlazi iz usta=srca može da pogani coveka, i čini ga nepravednim (ili pravednim).
-Što je Bog očistio, ti ne pogani- govori Bog apostolu Pavlu u duhovnom viđenju. U toku molitve pred njim Bog postavi svakakve životinje i kaže mu da jede, a on se pravda da neće pomalo se sablažnjujući. Jevreji su delili životinje na čiste i nečiste i Pavle je kao bivši Jevrej imao takvo uverenje. -Što je Bog očistio ti ne pogani- čuje odgovor i to se ponavljalo 3 puta. Znači, zar je Pavle pravedniji od Boga? Onda shvata da se ovo odnosilo na neznabožce, tj da ne treba da ih prezre kao nečiste nego ako je Hristos stradao za sve i ponio grehe sveta, svojom smrću je očistio put za sve da dođu ka Ocu i jednako je postradao i za Jevreje i za ostale ( koje su Jevreji smatrali za nečiste i nisu se sa njima mešali). Zato je Pavle onda i njima propovedao jevanđelje.
-Čistima je sve čisto a nečistima i nevernima ništa nije čisto, nego je nečist i njihov um i savest- iz poslanice Titu gdje mu govori da treba da izabere sveštenike za narod i kako da ih bira: ako je ko bez mane, jedne žene muž, i ima vjernu djecu koju ne kore za kuvarstvo ili za nepokornost… https://svetosavlje.org/bogosluzbeni/novi-zavjet-gospoda-naseg-isusa-hrista/18/
Opet se ne radi o hrani nego o čistoti duše.
U suštini, nema nikakvih protivrečnosti jer su to različite stvari, ne mogu se uzimati za primer kao pravilo u ishrani.
Svako dobro,
Tamara
22. април 2020. у 23:41 #819Samo da dodam….to što je rečeno -čuvaj se udavljenoga- je rečeno onima koji su propovedali jevanđelje u sredini idolopoklonika. Kaže da se čuvaju nečistota idolskih, bluda, udavljenoga i krvi, misleći na žrtve idolima jer su u idolskim hramovima radili sve to, bludničili i prinosili žrtve. Ne misli se da se ne smije jesti meso životinje koja je udavljena generalno nego da se čuvaju idolskih žrtvoprinošenja. Poslanice su pisane spram toga šta je kome bilo potrebno reći, oko čega im treba poseban savet jer su propovedali u različitim sredinama.
23. април 2020. у 17:56 #820АнонимниОво питање сам ја поставио, али видим да сам неке речи извукао из контекста, мада сам наилазио да се, ето, и односи делимично на храну. Али да појасним питање: сусретао сам се да угушене и угинуле животиње нису за јело у смислу да се у њима налази крви – душа, зато се буквално живина “коље”, између осталог, и због укуса меса, јер никоме није у интересу да вам буде месо натопљено крвљу, као и то да не остаје крви због заповести. Па на основу тога питам да ли је то и са рибом случај јер се већина морских и других риба само избацује на суво и оставе да угину? О овоме ништа нисам нашао на српском језику већ сам био превише збуњен па сам тражио и на руском. Прочитао сам да чак и Јевреји (који, чини ми се, апсолутно поштују закон о чистим и нечистим животињама) једу рибу која се једноставно угушила. Једино је риба код њих изузетак, док се све остале животиње морају убијати на тачно одређен начин (али мислим да ово правило не постоји у петокњижју већ је то неки усмени закон). Чисто да се разумемо, немогуће је да се и последња кап крви одстрани из меса, али колико сам схватио битна је та симболика (испуштање крви – испуштање душе јер је крв служила за жртвоприношење и на очишћење грехова што је праслика Христово бескрвне жртве). Можда сам читао погрешна тумачења и написао погрешне чињенице, и можда је ово бег од суштине заповести, а и вере, само желим да знам нешто детаљније о овој заповести јер она представља, поред једења идолских жртава, чини ми се једину забрану у храни. Хвала унапред свима и на пажњи и на времену уложеном да ми се појасне нека питања која можда нису круцијални за спасење!
23. април 2020. у 20:02 #821Hristos je sam jeo ribu i delio je ljudima…meni dosta 🙂 mozda se javi jos neko.
23. април 2020. у 21:20 #822АнонимниАпсолутно, него ето питам. Не желим никога да доведем у недоумицу. Између осталог у посланици пише да Царство Небеско није јело и пиће већ мир у Духу Светоме, можда се не треба освртати оволико на ово питање. Добићу можда одговор када Цркве буду свима отворене.
Свако добро!
-
АуторПоруке
- Морате бити пријављени да бисте одговорили у овој теми.