НАСЛОВНА » Одговор на: Чревоугодије

Одговор на: Чревоугодије

Форуми ГЛАВНИ ФОРУМ Чревоугодије Одговор на: Чревоугодије

#3715
Зоран
Учесник

    Бог ти помогао драга сестро Кристина.

    Постоје две врсте страсти: природне, које се рађају из природних потреба, као нпр. стомакоугађање и блуд, и неприродне, које немају корен у природи, као на пр. среброљубље.
    „Ниједна од страсти се не испољава на само један начин. Тако се стомакоугађање испољава на три начина: или рађа жељу за јелом пре одређеног часа, или захтева јела до пресићења, не разликујући каквоту хране, или захтева укусну храну. Отуда имамо исхрану без правила, прождрљивост и сластољубље.
    Њихова дејства се, пак, испољавају на четири начина: неке дејствују само у телу и преко тела, као стомакоугађање и блуд, а неке се испољавају и без садејства тела, као сујета и гордост; затим, неке се побуђују споља, као среброљубље и гнев, а неке произилазе из унутрашњих узрока, као униније и туга. Такво пројављивање дејства страсти даје нам повод да код њих допустимо још два рода делећи их на плотске и душевне: плотске се рађају у телу и тело хране и наслађују, а душевне произилазе из душевних склоности и хране душу, док на тело често делују разорно. Последње се лече простим унутрашњим лечењем срца, а плотске се лече двојаким лековима – и спољашњим и унутрашњим…
    Ових, дакле, осам страсти, имају различито порекло и различито деловање. Међутим, првих шест, тј. стомакоугађање, блуд, среброљубље, гнев, туга, униније су међусобно сједињени неким нарочитим сродством, тј. претераност у једној доводи до следеће. Јер, од претераног стомакоугађања неопходно произлази блудна похоту, од блуда [се јавља] среброљубље, од среброљубља гнев, од гнева туга, од туге униније…“(Добротољубље Том II, 4 поглавље )

    У Христу Господу љубљена сестро, да не бих грешник мудровао, јер и мене стомакоугађање и сластољубље и преједање разара топло ти препоручујем следећи линк да га полако, како каже наш народ на-те-нане прочиташ:

    ДОБРОТОЉУБЉЕ – ТОМ II

    Ако ти се линк не отвори, ради се о Добротољубљу Том II, 5 глава Св. Јована Касијана управо почиње са СТОМАКОУГАЂАЊЕМ.

    Морамо се борити, ако се уздамо у Господа, победа је сигурно наша.

    Бог нека је са тобом.

    Грешни раб Божији,

    Зоран

    Број корисника који су захвалили аутору: 1