› Форуми › ГЛАВНИ ФОРУМ › Post I intimni odnos tokom posta › Одговор на: Post I intimni odnos tokom posta
Бог ти помогао драги брате.
Да ли је нешто грех или не, то зависи од тога колико си близу Богу. Што си Му ближе то Његова светлост обасјава и најмрачније кутке душе твоје па видиш и прашину коју раније ниси сматрао грехом.
По мени грешноме, нормалан сексуални односу у браку није грех.
Али брате мој, ако се током односа користи кондом или просипа семе ван, … просуди сам.
Бог је заповедио Адаму: „Рађајте се и множите се и напуните Земљу“. Ако супружници – брачници током односа користите заштитна – контрацептивна средства, они се индиректно мешају у промисао Божију, јер зна се ко је дародавац живота. Само Он је властан да да, да се плод зачне у утроби или не. Можда би се из тог семена, зачео нови владика, светитељ или Тесла. Из ове логичке здраво-разумске приче можеш закључити шта је исправно или не. Ми можемо да ставимо савест своју под тепих па да кажемо:“Ма није то ништа“, али …
Што се тиче поста, апостол Павле је лепо рекао, “ привремено, да се предате посту и молитви“, то се не односи на читав пост. Привремено, по мени грешноме то ти је брате, када се спремамо за свету тајну Причешћа (једна седмица ). Пост постимо цео, али када се спремамо за причешће, једна седмица, онда се уздржамо од односа уз појачану заједничку молитву. Остале дане поста могу се нормално имати односи по договору (Тако сам ја учен).
Блудна страст је опака и опасна и лепо си то рекао, многи се разводе због оваквих ствари. Нажалост ја сам један од њих јер нисам успео да у браку задовољим своју телесну потребу.
Дух Свети, устројава живот свакога човека ка спасењу тако је и мени грешноме устројио и други брак (са женом много млађом од мене) и добио сам још троје деце (6-торо укупно). Слава Богу.
Мислиш да је мој телесни проблем решен, нажалост не брате мој. Брак сам по себи носи одрицање и телесне невоље поготову ако супружници немају исти либидо, сатана ће то вешто користити да од светиње брака направи катастрофу.
„Али ће такви имати телесну невољу, а ја бих да вас поштедим“. (Кор. 7.гл 28.стих) Св. Теофилакт Охридски то тумачи:“Апостол, невољом назива бриге и жалости које су повезане са браком, а он би да ми као деца будемо слободни и безбрижни. Брак – то су окови, и они, који су под његовим јармом немају власт над собом као што је већ претходно речено.“
Апостол Павле такође наставља у Посланици Коринћанима:“ А ово кажем, браћо, да је остало мало времена. Да од сада и они који имају жене да буде као и да их немају. „(1.Кор. 7гл. ст29 ) Свети Теофилакт Охридски ово објашњава:“ Ако и они, који имају жене, треба да буду као да их немају, каква је онда корист од свезивања браком и полагања бремена на себе? Шта значи: као да их немају? Значи да се не привезују за брак и за жену и да не исцрпљују све своје бриге на њих.“
Просто брате мој, све треба свести на нормалну употребу и не треба претеривати ни у чему.
Негде се особе поклопе, али негде не. Жене углавном имају смањено интересовање за односом након рађања деце, што је сасвим нормално. Тако да нам свима, драги брате мој, трпљење не гине. Тесан је и узан пут који води у Царство Небеско. Духовним узрастањем супружника Бог уређује њихов однос, телесне страсти се полако стишавају и брачници корачају ка Христу као брат и сестра. Ово је стадијум брате мој који је немогуће постићи без Благодати Духа Светога. То треба свим брачницима да буде циљ. (На више места у житијима светих наћићеш ово.)
Праштај, мени грешноме, драги брате мој.
Моли се Богу, „у тајности срца твога Он ће ти открити премудрости своје“ (Пс. 50) и са Божијом помоћу ћеш схватити шта је воља Господња са тобом.
Значи да резимирамо, свако има свој крст и према томе ће одговарати Господу. Свако од нас има свој однос са Господом, некоме је дато 2, а некоме 5 а некоме 10 таланата и самим тим неће се од свакога исто тражити.
Увек поразговарај са неким од Отаца цркве који ти могу сигурно боље објаснити ове недоумице.
Надам се да те нисам саблазнио,
молим те опрости није ми то била намера.
Грешни раб Божији
Зоран